העקרונות המרכזיים של ארגון ממוקד אסטרטגיה, שמבדלים אותו מכל ארגון רגיל אחר, כוללים:
תרגום האסטרטגיה - התרגום מתבצע בצורה ברורה וחוצת ארגון באמצעות חזון, ייעוד, מפות אסטרטגיות, BSC, מטרות ויוזמות.
יישור הארגון לאסטרטגיה - יישור של ההנהלה, יחידות עסקיות ושירותים משותפים.
שיתוף של כולם - יישור יעדים וקישור יוזמות באמצעות מודעות אסטרטגית.
תהליך מתמשך - קישור האסטרטגיה לתקציב, לתהליכים תפעוליים, שימוש במערכות משוב, יצירת תהליך למידה.
מנהיגות ניהולית - תמיכת מנכ"ל, מחויבות לאסטרטגיה, תרבות ביצועים.
שאלות המבררות האם הארגון בדרך להיות ממוקד אסטרטגיה:
האם האסטרטגיה של ארגונך מוכרת למנהלים? לעובדים?
האם היעדים והמדדים בארגונך מקושרים לאסטרטגיה, לתוכניות העבודה ולתקציב?
האם המנהלים והעובדים מקבלים תמריצים הקשורים לעמידה ביעדים?
האם מערכות המידע הניהוליות מותאמות ותומכות באסטרטגיה?
עד כמה "לוחות השעונים" (Dash Boards) של המנהלים בדרגים השונים מסונכרנים עם "לוח השעונים" של ההנהלה?
תהליך הפיכת הארגון לממוקד אסטרטגיה
תהליך הפיכת הארגון לממוקד אסטרטגיה כולל את השלבים האלה:
· תרגום נכון של האסטרטגיה למערכת מטרות, יעדים ומדדים לכל דרגי הארגון.
· בניית תוכנית עבודה ותקציב התומכים ביעדי הארגון.
· יישור כלל יחידות הארגון אל האסטרטגיה, באמצעות יצירת מנגנוני תקשורת.
· טיפול בממשקי עבודה בין כלל היחידות בארגון.
· ביצוע סנכרון והתאמה של מערכות המידע לתמיכה באסטרטגיה.